Apteekreid nörritavad vereanalüüsiga manipuleerijad

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Apteekide Ühenduse tegevjuht proviisor Kristiina Sepp.
Eesti Apteekide Ühenduse tegevjuht proviisor Kristiina Sepp. Foto: Margus Ansu / Postimees

Eesti Apteekide Ühendus avaldab nördimust kaubanduskeskuste koridorides tegutsevate toidulisanditega kauplejate suhtes, kes püüavad inimestele müüa toidulisandeid ebaõigete vereanalüüsi tulemustega manipuleerides.

«Tänases Eesti Ekspressis ilmunud Kirsti Vainküla artikkel «Alatu toidulisandiäri käib hirmu najal» paljastus oli apteekrite jaoks jahmatamapanev. On väga alatu, et ilma igasuguse meditsiinilise hariduseta inimesed panevad valge kitli selga ja lasevad inimestel arvata, et tegemist on apteekrite või arstidega,» rõhutas EAÜ juhatuse liige Kristiina Sepp. «Tagamaks kvaliteetset tervishoiumonitooringut, tuleb luua selge üleriigiline süsteem ning tagada range järelevalve kuritarvituste suhtes,» lisas ta.

Esmast tervisealast nõustamist peaksid Sepa sõnul pakkuma meditsiinialase haridusega inimesed ning seda tuleks teha kvaliteetselt ja kontrollitult. Näiteks Eesti Apteekide Ühenduse ja Eesti Apteekrite Liidu eestvedamisel on valminud kvaliteedijuhis, mis sõnastab kaasaegse apteegiteenuse põhimõtted ning määratleb selged kriteeriumid apteegiteenuse kvaliteedi hindamiseks, et tõhustada farmaatsiaeriala eneseregulatsiooni Eestis, selgitas proviisor.

«Muu hulgas sisaldab kvaliteedijuhis apteegi lisateenuste, näiteks vererõhu, veresuhkru ja üldkolesterooli taset mõõtvate kiirtestide korraldust – selleks, et testid usaldusväärse tulemuse annaksid, tuleb neid teha kindlate reeglite järgi ja õigete vahenditega,» ütles Sepp.

Sepa arvates on positiivne, et inimesed tunnevad üha enam huvi oma tervisliku seisundi vastu. «Püüame apteekides arendada teenuseid, et vähendada perearstide ja -õdede koormust ning leida üles näiteks patsiendid, kel on nende endi teadmata välja kujunemas kõrgvererõhutõbi või diabeet ning suunata nad perearsti vastuvõtule varem kui see muidu oleks juhtunud,» rääkis proviisor.

«Inimeste pidev ja püsiv huvi oma tervisliku seisundi suhtes ja soov saada sellega seotult nõustamist ja tagasisidet, on üha kasvav ja iseenesest väga positiivne. On kahju, et seda kurjasti ära kasutatakse,» toonitas Sepp.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles