Tallinna jalgrattakiirabi alustab tööd 1. juunist

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiirabiõde Aleksei Štšegolihhin teeb ka tänavu suvel tööd rattaga.
Kiirabiõde Aleksei Štšegolihhin teeb ka tänavu suvel tööd rattaga. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Eelmise aasta jalgrattakiirabi pilootprojekt Eestis oli edukas ning alates 1. juunist sõidavad Tallinnas taas ringi kaks jalgrattakiirabi.

Tallinna kiirabiõde Aleksei Štšegolihhin rääkis konverentsil «Kiirabi 2010», et jalgrattakiirabi arendusprojekti eesmärk oli kesklinnas kiirabi koormust vähendada. 14 kiirabibrigaadist kaks asuvad kesklinnas, kirjutas meditsiiniuudiste portaal med24.ee.

Kiirabiõde tõi välja, et jalgrattal saab kiirelt reageerida ning rahvamassis on patsiendile ligipääs kiirem. Samuti on jalgrattakiirabi mobiilsus tunduvalt parem ning inimestega tekib tihe kontakt. Nõrkadeks külgedeks on tihe linnaliiklus ning avariioht, samuti ilmastikuolud.

Jalgrattakiirabi varustus on pea sama, mis autoski, lihtsalt mitte nii suures koguses. Sõidetakse ringi täisvarustusega, kaasas on nii kanüülid, infusioonisüsteemid, lahased ja muu vajalik. Kaasa ei saa võtta vaid neid ravimeid, mis peavad olema külmas.

Mullune pilootprojekt kestis 6. augustist 24. septembrini. Selles ajavahemikus oli patrull linnas 15 päeva ja 100 tundi ning sõitis üle 400 kilomeetri. Stsegolihhin nentis, et jalgrattakiirabi reageeris paralleelselt brigaadiga 27 korda ning 25-l korral jõudis kohale esimesena. Kutsete põhjused olid elustamine, rasked peatraumad, jäsemetraumad, teadvusehäired, nõrkus, valu südames, rütmihäired, liiklusavarii, krambihoog ning narkomürgitused.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles