A. Le Coq õhutab laulu- ja tantsupeoliste toetuseks kuuspakke ostma

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
A. Le Coq kogub uue kampaaniaga raha tantsu- ja laulurühmadele.
A. Le Coq kogub uue kampaaniaga raha tantsu- ja laulurühmadele. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Õlletootja A. Le Coq alustas sel nädalal küsitavusi tekitava kampaaniaga, millega kutsub laulu- ja tantsupeoliste toetuseks Premiumi kuuspakke ostma.

«Igalt müüdud laulukuuspakilt paneme 6 senti lauljate võidufondi ja igalt tantsukuuspakilt 6 senti tantsijate võidufondi,» teatab A. Le Coq oma kodulehel.

Ehkki kampaanial on justkui üllas eesmärk, leitakse siiski, et alkoholi propageerimine ei ole õige. «Mõte on iseenesest ilus, kuid pigem võiks siis raha koguda alkoholivabade jookide pealt. Ma ei arva, et peaksime õlle joomist selliselt propageerima,» kommenteeris kampaaniat Ingrid Sukamägi, kes kandideerib tänavusele tantsupeole nelja rühmaga.

Postimehele vihje saatnud nördinud kodaniku sõnul said tantsu- ja laulurühmad postkasti kirja, kus õlletootja kampaaniat selgitab. Kodanik aga ei mõista, miks peab laulu- ja tantsupidu alkoholiga seostama.

«Arvestades asjaolu, milline jama käis enne laulupidi alkoholi pärast, siis kas see kampaania on Eesti kontekstis mõistlik ja ei ületa juba piire? Sest kampaania kokkuvõttes ei ole me laulu- ega tantsurahvas, vaid alkoholirahvas,» leidis ta.

Jaanuaris tegid tervishoiuorganisatsioonid ja vabaühendused ettepaneku korraldada suvine laulu- ja tantsupidu alkoholivabalt. Laulu- ja tantsupeo sihtasutus otsustas alkoholi siiski müüa, kuid piiratud alal. Samuti rõhutas sihtasutus, et ei taha suvist suurüritust alkoholikampaaniatega siduda.

Ehkki A. Le Coq on laulu- ja tantsupeo suursponsor, kinnitas laulu- ja tantsupeo sihtasutuse kommunikatsioonijuht Sten Weidebaum, et kõne all olev kampaania on täielikult A le Coq'i poolt korraldatud ning see ei ole seotud laulu- ja tantsupeoga ega peo korraldajatega. 

«Peo korraldajad on seda meelt, et laulu- ja tantsupidu on kogu meie rahva ühine väärtus, mida ei tohiks muuta võitlustandriks või ükskõik millise kampaania osaks,» lausus Weidebaum. «Oleme kindlalt seisukohal, et laulu- ja tantsuväljakul ei ole kohta alkoholi reklaamile ning et noortepeod on täiesti alkoholivabad.»

Weidebaumi sõnul ei saa samas korraldajad vastutada või otsustada iga laulja ja tantsija või pillimehe eest. «Kõigil on oma otsuste kaudu võimalik väljendada oma suhtumist nii ülalmainitud kui kõikidesse teistesse kampaaniatesse.»

Jaanuarikuisele vabaühenduste pöördumisele alla kirjutanud SA Terve Eesti ja Eesti Arstiteadusüliõpilaste Selts mõistavad vähemal või rohkemal määral kampaania hukka. SA Terve Eesti tegevjuht Hannes Lentsi sõnul nõuab siinkohal teravat hukkamõistu asjaolu, et käesoleva müügiedenduskampaaniaga on A. Le Coq loonud teadlikult tarbijates võistlusmomendi ja -hasardi selleks, et kutsuda neid üles enam alkoholi tarbima.

«Kuuspakkide pakkumise näol on minu hinnangul tegemist liigtarbimisele õhutamisega. See on aga seadusvastane tegevus ning võistluse «üllas eesmärk» toetada rahvuskultuuri ei muuda seda kampaaniat moraalseks või seaduslikuks,» leidis Lents.

Arstiteadusüliõpilaste seltsi liige Kadri Kasak leidis, et turunduslikust aspektist on see väga hea kampaania. «Kui osa ühiskonnast hiljuti selle üle arutles, kas alkohol ja Üldlaulupidu ikka sobivad kokku, siis tavainimene, kes arutelust kõrvale jäi, saab just selle kampaania näol kinnitust, et nii on.»

Probleem on tema sõnul selles, et kampaania üritab luua sidemeid sinna, kus neid õieti tegelikult pole. «Meie väike rahvas on tõepoolest palju võitnud tänu laulmisele ja tantsimisele, aga see pole mitte kunagi saanud hoogu juurde alkoholi tarbimisest.»

Mõõdukas alkoholi tarbimine ei ole Kasaku sõnul probleem, kuid kuuspaki ärajoomine on. Ta lisas, et kui õllesõbrad tõesti Eesti riiki ja rahvuskultuuri toetada soovivad, siis jätku kuuspakk ostmata ning ostku selle raha eest hoopis laulupeo pilet.

Kampaania käivitati 17. märtsil.

A. Le Coq juht Tarmo Noop pidas kampaaniat kommenteerides oluliseks mainida, et see ei ole tema nägemuses mingilgi moel laulu- ja tantsupeoga seotud.

Kampaania on tema sõnul suunatud kooridele ja tantsurühmadele ning selle eesmärgiks on anda lauljatele ja tantsijatele võimalus edendada Eesti kultuuri mõne huvitava projekti raames.

«On see siis mõnes kohalikus või rahvusvahelises projektis osalemine, näiteks festivalil või kontserdil väljaspool Eestit, kuid mille teostumine on jäänud just raha taha,» selgitas Noop. «Ajaliselt saab see toimuda kindlasti peale selle aasta tantsu-ja laulupidu.»

Ta toonitas, et kampaanias osalemine ei ole ka kellelegi kohustuslik. Kampaania reeglite kohaselt saavad osaleda vaid laulu-ja tantsupeole kandideerivad kollektiivid. Noop põhjendas, et sellega tagavad nad toetuse reaalselt tegutsevatele kollektiividele.  

«Mul on siiralt kahju, kui oleme kellegi tundeid riivanud ja võtame seda edaspidi taoliste kampaaniaideede korral arvesse,» ütles ta. «Samas me ju ainult pakume kollektiividele võimalust osaleda, mitte kohusta kedagi millekski.»

Noop lubas ka üle vaadata kampaania kodulehe kujundused, et ei tekiks kellelgi ekslikku muljet, nagu oleks tegemist laulu- ja tantsupeo kampaaniaga.

Just seetõttu, et A. Le Coq ei kasuta kusagil laulupeo sümboolikat ega seosta ka kampaaniat otseselt sellega, ei pidanud ettevõte vajalikuks seda laulu- ja tantsupeo sihtasutusega kooskõlastada.

Praeguseks on laulurühma võidufondi kogunenud 875 eurot ja tantsurühma võidufondi 863 eurot. Summa saavad rühmad, kelle rahvas võitjaks valib. Ettevõte garanteerib lauljate-tantsijate peale kokku minimaalse võidusumma 10 000 eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles