Ravimifirmade turundus: vähem reklaamüritusi, rohkem tasuta näidiseid

Marina Lohk
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Ravimiameti koostatud ravimireklaami kokkuvõttest selgub, et arstidele ja apteekritele korraldatud ravimite reklaamürituste puhul on märgata jätkuvat langustrendi, ent samal ajal jagatakse neile üha rohkem raviminäidiseid.

Kui 2013. aastal korraldati arstidele ja apteekritele 72 käsimüügiravimite reklaamüritust, siis 2014. aastal oli see arv 62. Jagatud käsimüügiravimite näidiste arv on aga mitme viimase aasta kõrgeim, jagati 11 473 käsimüügiravimi näidist, 2013. aastal jagati 9 895 näidist.

Sarnaselt käsimüügiravimitega on langenud ka arstidele ja apteekritele korraldatud retseptiravimite reklaamürituste arv. 2014. aastal korraldati 875 retseptiravimite reklaamüritust, 2013. aastal korraldati 1 097 üritust. Jagatud retseptiravimite näidiste arv on järjepidevalt tõusnud: 2014. aastal jagati 26 740 retseptiravimi näidist, 2013. aastal oli see arv 21 964.

Arstidele, proviisoritele, farmatseutidele ning nende ühendustele arstiteaduslikel või farmaatsiaalastel üritustel osalemiseks antud toetuste summa on eelmiste aastatega võrreldes suurenenud.

Kui 2013. aastal toetati nimetatud üritustel osalemist 1 448 844 euroga, siis 2014. aastal oli nimetatud toetuste kogusumma 1 538 779 eurot. Arstiteaduslike või farmaatsiaalaste ürituste läbiviimist toetati 2014. aastal 465 473 euroga, 2013. aastal oli see arv 624 393 eurot.

Reklaamiaruande kohustus tuleneb 1. märtsil 2005. aastal jõustunud ravimiseadusest ning aruandeid esitatakse ravimiametile alates 2006. aastast.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles