Kinnise kõhu leevenduseks

Kõhukinnisust leevendavad leotatud kuivatatud ploomid ja kiudainerikas toit.

FOTO: SCANPIX

Kehakaalu langetamise ja hea enesetunde juures on oluline sooletegevuse korrapärane toimimine.

Kinnine kõht mõjub halvasti nii organismile kui ka enesetundele, kirjutab Figuurisõbrad. Selle probleemi leevendamiseks ja normaliseerimiseks tasub proovida erinevaid loomulikke viise. Kuna kõhukinnisuse põhjused on erinevad, tasub proovida ka erinevaid mooduseid. Esimene raudne reegel on kiudainerikas toit – kiudainete soovituslik kogus päevas on 30 grammi ja kindlasti tuleks juua vähemalt kaks liitrit vett. Samuti on  kõhutegevuse normaliseerimisel suur roll igapäevasel liikumisel. Siinkohal toome välja mõned läbiproovitud ja tulemustandvad nõuanded.

Pane õhtul klaasi vette likku kuus kuivatatud musta ploomi. Hommikul söö ära ploomid, neid hästi läbi mäludes ja seejärel joo ära ka leotusvesi.

 Hommikul mõõda kaussi üks klaas keefiri või petti (võib olla ka jogurt), lisa kolm supilusikatäit nisukliisid ja sega. Söö ära ja joo peale kindlasti kaks klaasi vett. Õhtusöögi juurde söö keedetud peeti.

Valmista seedimissõbralik puder

3 kuivatatud musta ploomi

3 kuivatatud aprikoosi

1 tl linaseemneid

4 sl pudruhelbeid + 2 sl nisukliisid

Aseta puuviljad ja linaseemned õhtul 1 klaasi külma veega likku. Hommikul lase puuviljad koos leotusveega keema lisa pudruhelbed, nisukliid ja vajadusel vett ning keeda puder.

Pese korralikult puhtaks kiivi (või kaks), lõika seibideks ja söö seibid koos koorega.

Toiduvalikud

Väldi valget riisi, mannat, makarone ja saia.

Ei tohiks juua kakaod, kuuma ja kanget teed, musta kohvi

Joo biojogurtit, keefiri, hapupiima.  Pirnid, viigimarjad ja rabarber aitavad väljaheidet pehmendada.

Kindlasti tuleb süüa kiudaineterikast toitu – jämedast jahust leiba, toorest köögivilja, eelkõige toorest peenendatud kapsast, värsket tomatit, porgandit, peeti, sibulat, redist, herneid ja ube. Joo ka õhtul pool klaasi jahedat vett.

Vähenda  kindlasti  vaimset ülepinget. Tasakaalustamaks igapäevapingeid, leia iga päev pool tundi kuni tund iseenda jaoks.