Apteekrid saavad hüva nõu, kuidas patsiente tõhusamalt aidata

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Eesti Apteekide Ühendus (EAÜ) andis välja apteekritele mõeldud käsiraamatu, mis on heaks teejuhiks, kuidas senisest paremini ära tunda ja käsitleda patsiendi tervisemuresid.

«Raamat on hea alus apteekide nõustamisteenuse arendamiseks ning patsiendi ja apteekri efektiivsema infovahetuse soodustamiseks. Õigeaegne ning õigesti valitud lahendus tervisemurele on enamike probleemide korral võtmetähtsusega,» ütles proviisor Kristiina Sepp.

Esmakordselt inglise keelest eesti keelde tõlgitud raamatut «Sümptomite käsitlemine apteegis. Levinud haiguste kirjeldused ja leevendamisvõimalused» on Suurbritannias välja antud juba seitse korda. Raamatus kirjeldatakse patsientide tüüpilisi kaebusi, millega apteeki pöördutakse, teisalt tuuakse välja võimalikke lahendusi ja rõhutatakse apteekri rolli kindla tervisekaebuse korral.

Raamatu toimetasid ning kohandasid Eesti oludele vastavaks Tartu Ülikooli farmakoloogia teadur, proviisor Malle Kuum ning EAÜ juhatuse liige ning proviisor Kristiina Sepp.

Raamatu toimetajad panevad inimestele südamele apteekriga suhtlemise tähtsust. «Ravimite väärkasutamine võib terviseseisundi hoopis hullemaks teha, eriti kui vajaminevaid ravimeid on palju. Apteekrid peaksid vestluse käigus patsiendilt infot kogudes oskama kindlasti nõu anda, mis tema  terviseseisundi paranemisele ja sümptomite leevendamisele kaasa aitab,» sõnas Sepp.

EAÜ saadab käsiraamatu kõigile oma liikmesapteekidele, samuti Tartu Ülikooli Farmaatsia Instituudile ja Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolile.

Foto: Eesti Apteekide Ühendus
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles