Alkoreklaami mõju: lapsed teavad hästi kaubamärke, mida jõid

Marian Võsumets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Koos Aramise telereklaami näitamisega tõusis selle populaarsus alaealiste seas
Koos Aramise telereklaami näitamisega tõusis selle populaarsus alaealiste seas Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Umbes 250 purjus ja seetõttu räpases seisundis alaealist sattus kolme aasta jooksul, 2005-2008, Tartu lastekliinikusse või Tallinna lastehaiglasse.

Kui arstid neilt küsisid, millest noored end purju jõid, oli enim levinud vastus: viin, viski, brändi või mõni muu kange alkohol, kirjutab ERR-i teadusportaal. Ent perioodiliselt kuulsid arstid sagedamini vastuseks: «Aramist jõin».

«Kui tavaliselt lapsed ei nimeta joodud alkoholi kaubamärkide nimesid, siis meie uuringus tulid selgelt välja kaks gruppi, kes teadsid väga täpselt, et nad jõid just Aramist,» rääkis doktorantuuris lastel alkoholist tingitud kliinilist pilti uurinud kohtutoksikoloogia ekspert ja Tartu ülikooli laborimeditsiini assistent Mailis Tõnisson.

«Need grupid tekkisid siis kui televisioonis jooksis Aramise reklaam. Seal näidati, kuidas üks neljast musketärist paneb Aramise pudeli lauale sõnadega: ära tõin! See on punane rätik härjale ehk puberteediealisele, kes toobki selle pudeli ära,» rääkis Tõnisson ja lisas, et kui reklaam kadus, kadusid ka lapsed, kes Aramist jõid. Kui reklaam uuesti eetrisse jõudis, olid ka Aramise-joojad tagasi.

Tõnissoni ja tema doktoritöö jaoks andmeid kogunud meditsiinitöötajate kogemus väidab, et meedias näidatud alkoholireklaamil on silmanähtav mõju noorte alkoholi tarbimisele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles