Uuring: Soome noored on kehtivast koolisüsteemist tüdinenud

Marian Võsumets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praegune koolisüsteemi motiveerib õpilasi üha vähem
Praegune koolisüsteemi motiveerib õpilasi üha vähem Foto: SCANPIX

Veerand põhikooliõpilastest igavlevad koolis ning tunnevad väsimust, selgub Soomes läbi viidud uuringust.

Uuringu autori hinnangul peaksid koolid noori inimesi rohkem julgustama ja nende tugevustele keskenduma, kirjutab Yle.

Helsingis elavate 12-aastaste seas on maad võtnud tüdimustunne kooli suhtes. Soome Akadeemia läbi viidud uuringust selgus, et õpilased on klassikalise hindamissüsteemiga koolikorraldusest tüdinenud.

Õpilaste hinnangul on kool järjest vähem kooskõlas sellega, mida nad väljaspool kooli teevad. Teadlaste sõnul vastab tõele, et lõhe kooli ja teismeliste vahel ongi süvenemas.

Õpilased ei näe mõtet

Uuringu eestvedaja professor Katariina Salmela-Aro sõnas, et noored suhtuvad tänapäeval kooli üha enam põlglikult.

Tema sõnul kogevad õpilased koolis tähtsusetust nii enda kui süsteemi suhtes ning selline negatiivsus võib kanduda ka täiskasvanuikka. Ent olukord ei ole tema arvates lootusetu: «Tähendust saab ja tuleb luua koos. Õpilased oleksid koolitööst rohkem huvitatud, kui kool adresseeriks nende eesmärke ja vajadusi paremini. Noored kogevad entusiasmi ennekõike siis kui tunnevad, et ülesanne on nende võimetele vastav.»

«Õpitakse läbi edu ja läbikukkumiste. Selle asemel, et noori hurjutada, tuleks aidata neil oma tugevusi välja selgitada,» lisas Salmela-Aro.

Soome Akadeemia uuringus osales 759 õpilast 33 Helsingi koolist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles