Telemeditsiini portaal sai terviseameti heakskiidu

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Netiarst.ee tegevjuht Janne German loodab vähem kui pool aastat tagasi tegevust alustanud meditsiiniportaalile lähitulevikus suurt edu.
Netiarst.ee tegevjuht Janne German loodab vähem kui pool aastat tagasi tegevust alustanud meditsiiniportaalile lähitulevikus suurt edu. Foto: Albert Truuväärt/Scanpix Baltic

Juunis tegevust alustanud telemeditsiini portaal netiarst.ee on saanud oma tegevuseks terviseameti heakskiidu ning loodab lähiajal alustada ka läbirääkimisi haigekassaga, et portaali läbi vahendatavatele teenustele riigipoolset toetust saada.

«Konkreetne firma on internetikeskkonna vahendaja, mille kaudu patsient saab pöörduda tervishoiuteenuse osutamise tegevusloa omaja poole, kelle töötaja osutab tervishoiuteenuseid,» selgitas terviseameti peadirektori asetäitja tervishoiu küsimustes Üllar Kaljumäe, millise seisukoha on amet võtnud suve hakul tegevust alustanud telemeditsiini portaali netiarst.ee osas. Juunis tegevust alustanud portaal sattus avaliku poleemika alla, tekitades küsimusi, kas sellise keskkonna valdajal ei peaks ka olema tervishoiuteenuse pakkuja luba.

Möödunud nädala keskpaigas vahendas BSN, et portaal loodab lähiajal oma tegevust laiendada ning tegevjuht Janne German kinnitas samuti, et terviseametiga on jõutud ühisele seisukohale, millistel alustel portaal töötama peaks. «Meie teeme lepingu tervishoiuteenuse osutajaga, kellel on see luba olemas ja nõustamist pakuvad litsenseeritud arstid,» sõnas German uudisteagentuurile antud usutluses.

«See on sisuliselt sama, nagu telekommunikatsioonifirma – näiteks Eesti Telekom, kelle telefonisidevõimalusi kasutab patsient oma arstile helistamisel,» märkis Postimehele terviseameti esindaja, lisades siinkohal, et telemeditsiinilistesse teenustesse – mida netiarst.ee on, võimaldades videokonsultatsiooni arsti ja patsiendi vahel – tuleks suhtuda kui kaasaegsesse võimalusse. Kaljumäe lisas küll, et see ei asenda neid juhtumeid, kui siiski on eeldatav vahetu kontakt tervishoiutöötaja ja abivajaja vahel.

«Ehk siis veelgi lihtsamalt öeldes – esimene kontakt seoses uue võimaliku haigusega üldjuhul peab kindlasti toimuma vahetult, kuidas edasine jälgimine, seisundi monitoorimine, ravi korrigeerimine saab olulisel määral toimuda läbi telemeditsiinilise teenuse,» lausus ta. Küll aga toonitas terviseameti peadirektori asetäitja, et ka telemeditsiinilise teenuse puhul tuleb jälgida, et see oleks nõuetekohaselt dokumenteeritud, sealjuures selgesti eristades, et konkreetne episood oli telemeditsiiniline.

Telemeditsiini portaal netiarst.ee võimaldab arstil, pereõel, erialaarstidel ja patsiendil pidada omavahelist privaatset videokonsultatsiooni tervisealastes küsimustes. «Kuna tegemist on meditsiiniteenuse vahendamisega, siis peame jälgima rangelt andmekaitse inspektsiooni seatud nõudmisi teenuse osutamisele,» kinnitas Janne German. Juunist alates on keskkonna vahendusel juba konsultatsioone pakkunud perearstid ja -õed, meestearst, naistearst, seksuloogid ning psühholoog.  

«Unikaalseid sessioone on lehel alates juunist olnud ligi 9500 ning lisandunud on uutest erialadest dieet-loodusravi arst, füsioterapeut, personaaltreener ning toitumisnõustaja,» sõnas netiarst.ee eestvedaja, kes loodab, et aasta pärast on portaaliga liitunud enamus suurematest perearstikeskustest, mis võimaldaks inimestel ka perearsti juba selle vahendusel leida. «Hetkel tundub, et arstide poolt on üsna suur huvi liitumiseks olemas – eks see tõenäoliselt teeb sujuvamaks ja mugavamaks seda protsessi, kõiki patsiente ei pea niimoodi nõustama, et patsient tuleb kohale,» märkis German.

Kuna haigekassa osaliselt doteerib perearstide nõuandeliini 1220 tegevust, siis arvab netiarst.ee eestvedaja, et sarnaselt võiks toetatud olla ka telemeditsiini teenus ning portaali kaudu vahendatavad konsultatsioonid. «Hetkel on olnud põgus kontakt haigekassaga ainult läbi Connected Health klastri, mille liige netiarst.ee,» sõnas German, lisades, et plaanib peagi toetuse teemal ka asutusega läbirääkimisi alustada ning viitas siinjuures ka seadusandlusele, kus otseseid norme veel telemeditsiini teenusele seatud ei ole.

Praegu kehtiva hinnakirja kohaselt on netiarst.ee portaali kasutajatele perearsti ning -õe nõustamine tasuta. «Teiste erialade hinnad jäävad 35 ja 45 euro vahele, olenevalt sellest, kas konsultatsioon on 15 või 45 minutit,» sõnas German, lisades, et omavaheline arveldus käib portaali pidajal iga tervishoiuteenuse pakkujaga eraldi. «Vastavalt sellele, milline on antud teenuse sisu ning millise hinnaga pakutakse teenust haigekassa kompensatsiooni väliselt,» selgitas netiarst.ee esindaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles