Alkoholipudelitele lubatakse hakata trükkima õõvastavaid pilte

Heilika Leinus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hoiatavate siltide kleepimine alkoholipudelitele võib aidata piirata alkoholi tarbimist.
Hoiatavate siltide kleepimine alkoholipudelitele võib aidata piirata alkoholi tarbimist. Foto: David Jones/PA Wire/PA Images

Hiljutise uuringu kohaselt aitab hoiatavate piltide trükkimine alkoholipudelitele vähendada alkoholi tarbimist ja mõned Kanada provintsid on lubanud selle triki ära proovida.

Kui varem olid hoiatavad kirjad ja pildid üksnes sigaretipakkidel, siis nüüd on kanadalastel kavas hakata neid trükkima ka alkoholipudelitele, kirjutab Kanada ajaleht National Post. Eelmisel nädalal avaldatud uuringust selgub, et inimesed hakkasid veini, õlut ja kangemat alkoholi vähem tarbima, kui pudelitel ja purkidel oli hoiatus maksavähi kohta ja pilt selle tõttu kärbunud organist. See näitab, et hoiatavad pildid võivad aidata võidelda alkoholi liigse tarvitamisega.

Uurijad näitasid 2000 inimesele jubedaid pilte selle kohta, mis alkohol võib inimestega teha. Nende seas oli surev maksahaige patsient, kelle nahk oli muutunud kollaseks. Uuringu tulemused on veel avaldamata, kuid Ontario terviseameti teadlase Erin Hobini sõnul reageeriti nendele piltidele väga emotsionaalselt. Tema sõnul ei tea 70 protsenti kanadalastest, et alkoholi tarbimine võib põhjustada vähktõbe. «Kanadalaste arvates on seda sorti teave uus, šokeeriv ja hirmutav,» ütles Hobin.

Mõnel Kanada provintsil on kavas uuringust õppust võtta ja hakata nõudma hoiatavate piltide kleepimist alkoholipakenditele. Nii katsetatakse päris elus ära, kas õudsed pildid mõjutavad tõesti tarbijate käitumist. Kuna lõplikku otsust veel kusagil tehtud ei ole, siis ei ole keegi veel avaldanud, missugused provintsid seda täpselt tegema hakkavad.

Riigi alkoholitööstuse esindajate sõnul ei ole aga veel piisavalt empiirilisi tõendeid selle kohta, et õõvastavad pildid ka tegelikult tarbijate käitumist mõjutada võivad.

Maailma Terviseorganisatsiooni sõnul on alkohol tähtsuselt teine surma ja haiguste põhjus, sest selle tarbimise tagajärjeks on õnnetused, vägivald, kroonilised haigused, sünnidefektid ja vähktõbi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles