Abilaegas annab nõu puuetega inimestele

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Igavuse peletamiseks ei tasu politseile tühikõnesid teha.
Igavuse peletamiseks ei tasu politseile tühikõnesid teha. Foto: Elmo Riig / Sakala

Puuetega inimeste nõustamistelefon Abilaegas on kujunenud nii puuetega inimestele igapäevaelu probleemides nõu andvaks teabeallikaks kui ka usaldusliiniks, kust saab psühholoogilist nõustamist.


Sotsiaalnõustamise telefon Abilaegas on edukalt töötanud alates 2007. aastast, juba mõnda aega on telefoninõustamisele lisandunud ka nõustamine e-posti teel.

Nõustamine toimub MTÜ Jumalalaegas, Tallinna sotsiaal- ja tervishoiuameti ja Harjumaa omavalitsuste liidu rahastamisel.

Abilaeka näol on tegu eelkõige puuetega inimestele ja nende lähedastele igapäevaselt vajaliku tugiteenusega, kus antakse helistajatele praktilist nõu puude astmete ja rehabilitatsiooniga seonduvast, puude iseärasustest, erinevate toetuste taotlemisest, abivahenditest, tööhõivest, hariduse omandamisest, puuetega inimestega tegelevatest organisatsioonidest, rehabilitatsiooniasutustest ja paljust muust.

Abilaeka nõustaja Karin Leesmaa ütles, et aegajalt küsitakse nõu ka töösuhete, näiteks koondamiste kohta, kuid valdavalt päritakse puude raskusastme taotlemise ja erinevate vormide täitmise kohta. Samuti tuntakse huvi selle vastu, kuidas taotleda isikliku abivahendi kaarti ja soovitakse avi muudes praktilistes küsimustes. «Aga leidub neidki, kes helistavad lihtsalt selleks, et kellegagi rääkida ja omi mõtteid jagada,» märkis nõustaja.

Leesmaa sõnul on selline nõustamisteenus inimestele väga vajalik: «Enamasti suudab nõustaja leida ammendava lahenduse või suunata inimese õigesse kohta edasi. Kuigi informatsiooni saamise võimalusi on viimaste aastatega juurde tulnud, leidub ka neid, kes ei surfa internetis näiteks oma ea tõttu või puudub arvuti sootuks, pealegi võivad seadused olla raskestimõistetavad,» nentis ta.

Abilaeka telefonil 6088860 saab oma küsimustele vastuseid iga tööpäeval kell 9-12. Küsimusi saab esitada ööpäevaringselt e-posti teel aadressil abilaegas@laegas.ee. Elektronkirjaga saadetud küsimusele vastatakse hiljemalt järgneval tööpäeval.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles