Suurhaigla pole mõnekuulist uuendust aastatega korda saanud (1)

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ida-Tallinna keskhaigla patsientidel tuleb iPatsiendi uuendamistööde lõppu edasi oodata.
Ida-Tallinna keskhaigla patsientidel tuleb iPatsiendi uuendamistööde lõppu edasi oodata. Foto: Toomas Huik

Ida-Tallinna keskhaigla pole nelja aasta jooksul suutnud tööle saada paariks kuuks suletud patsiendiportaali. Sotsiaalministeerium selles probleemi ei näe.

«IPatsiendi portaal on suletud ja jääb suletuks veel pikemaks ajaks, sest vahetasime 2012. aasta lõpus infosüsteemi lootuses, et suudame kiiresti veelgi paremat teenust pakkuda. Kahjuks ei hinnanud me kõiki riske õigesti ja tegeleme täna selle tagajärgedega,» tunnistas 2014. aastal Postimehele antud intervjuus  ITK kvaliteedikeskuse kvaliteedijuht Kelli Podošvilev. Nüüd, kaks aastat hiljem ei tööta paariks kuuks suletud patsiendi portaal jätkuvalt.

Ida-Tallinna Keskhaigla juhatuse liige Kersti Reinsalu sõnul tegeleb haigla aktiivselt veebiregistratuuri (iPatsiendi portaali) arendusega. «Loodame, et saame patsientidele selle uues kuues avada lähiajal,» lubas ta. Millal täpselt aastaid uuendamisel olev süsteem tööle hakkab, Reinsalu vastusest ei selgu.

«Esialgu on portaali töölehakkamine olnud edasi lükatud seoses pakilisemate arendustööde vajadusega ning ka arendaja poolt pakutud esmane versioon ei vastanud meie ootustele,» põhjendas haigla esindaja, miks uuendustööd siiani pole valmis saanud. Reinsalu tunnistas, et veebiregistratuuri rakenduses ilmnesid testimisel vead,  mis oleksid tekitanud patsiendile segadust broneerimisel. Nüüdseks on tema sõnul vead parandatud.

Sotsiaalministeeriumi digitaalvõimekuse arendamise osakonna nõuniku Nele Nisu sõnul pole haiglatele ette kirjutatud, milliseid e-teenuseid need patsiendile pakkuma peaks. «Kõik, mis puudutab haigla enda infosüsteeme ja pakutavaid e-teenuseid, on haigla enda korralduslik küsimus,» selgitas Nisu.

 Kehtiva tervishoiuteenuste korraldamise seaduse alusel on näiteks haigla enda reguleerida, kas ravijärjekorra pidamine toimub kodulehel digitaalsena või mitte. «Teisalt on riigil e-tervise rakenduskava järgi soov, et teatud teenused oleksid tagatud patsiendi mugavuse huvides keskselt,» sõnas Nisu. Nii on üheks eesmärgiks luua keskne digiregistratuur, läbi mille saab patsient näha ja valida endale sobivaima aja, ilma et peaks erinevatesse kohtadesse sisse logima.

Mis puudutab raviinfo kättesaamist, siis Nisu sõnul on isikuandmete kaitse seaduse järgi kõigil õigus saada teavet tema kohta käivate isikuandmete osas. «See nõue kehtib ka terviseandmetele, kuid see võimalus ei pea olema elektrooniline,» täpsustas ametnik.  Lisaks haigla võimalustele on patsiendil võimalik kasutada keskset patsiendiportaali (www.digilugu.ee), kuhu tervishoiuteenuste osutajatel on seadusest tulenev kohustus andmeid esitada.

2012. aasta detsembris teatas ITK, et sulgeb iPatsiendi ning loodab uuenenud portaali avada 2013. aasta veebruaris. 2013. aasta mais teatas ITK, et portaal käivitub hiljemalt aasta lõpuks. Mitu kuud hiljem ei olnud ITK veel arendajat leidnud, kuid lubas, et portaal valmib hiljemalt 2014. aastal. Tööde venimist põhjendas haigla raha puudumisega.  Uuendustööd algasid taas 2015. aasta sügisel. Haigla lubab iPatsiendi uuendustööde lõppemisest teavitada patsiente oma kodulehel.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles