E-konsultatsioon ja perearsti nõuandeliin 1220 säästavad patsiendi aega

, Haigekassa terviseedenduse- ja kommunikatsioonitalituse spetsialist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
E-konsultatsioon parandab perearstide koostööd eriarstidega ning liikuva info kiirust ja kvaliteeti.
E-konsultatsioon parandab perearstide koostööd eriarstidega ning liikuva info kiirust ja kvaliteeti. Foto: PantherMedia

Kui patsiendil ilmneb terviserike ja tema perearst ei ole parajasti kättesaadav, tasub helistada perearsti nõuandetelefonile 1220. Sellel liinil nõustavad patsiente ööpäevaringselt nii eesti kui vene keeles praktiseerivad perearstid ja -õed. Nõustaja aitab selgitada välja terviserikke tõsiduse ning annab suuniseid, millest peaks tervisemure lahendamisel alustama. Kui patsiendi terviseseisund kõne ajal ootamatult halveneb või on tegemist vältimatut abi vajava patsiendiga, suunatakse kõne edasi häirekeskuse numbrile 112, kust saadetakse vajadusel välja kiirabi.

Inimestele õigeaegse ja kvaliteetse arstiabi ning soovituste andmisel on väga oluline perearstide koostöö eriarstidega. Koostöö tõhustamiseks on perearstide jaoks loodud e-konsultatsiooni võimalus. See tähendab, et perearstil on võimalik konsulteerida eriarstidega oma patsiendi diagnoosi täpsustamiseks ja ravi määramiseks. E-konsultatsioon säästab patsientide aega, sest inimene ei pea ise eriarsti poole pöörduma – eriarstiga konsulteerib perearst elektroonselt ning kogu ravi toimub perearsti koordineerimisel. Kui e-konsultatsiooni käigus siiski selgub, et patsient vajab eriarstiabi või täiendavaid uuringuid, kutsub eriarst patsiendi vastuvõtule. E-konsultatsioon parandab perearstide koostööd eriarstidega ning liikuva info kiirust ja kvaliteeti. Praeguseks toimib see juba 13 erialal. 2016. aastal lisandusid loetellu kardioloogia, gastroenteroloogia, ortopeedia, onkoloogia ja allergoloogia-immunoloogia erialad.

Eriarsti juurde minnes tasub alati pöörduda haigekassa lepingupartnerite poole. Haigekassa kodulehelt (inimesele → ravijärjekorrad → eriarstiabi ravijärjekorrad) saab erialade ja maakondade lõikes ravijärjekordade pikkusi jälgida. Sellele tähelepanu pöörates on võimalik aega kokku hoida ja pöörduda selle teenuseosutaja poole, kelle juurde on kõige lühem järjekord.


Hea teada!

  • Ägeda haigusega patsient peab saama pereõe või -arsti vastuvõtule samal päeval. Kroonilise haiguse ja teiste mitte nii kiiret sekkumist nõudvate murede puhul võtab perearst patsiendi vastu viie tööpäeva jooksul.
  • Perearsti visiit on kindlustatule tasuta. Ühe koduvisiidi kohta võib perearst küsida kuni viis eurot, olenemata kodus kontrollitud haigete arvust.
  • Oma perearsti nime saab kontrollida riigiportaalist www.eesti.ee.
  • Kui perearst ei ole kättesaadav, tasub helistada perearsti nõuandeliinile numbril 1220 või 634 6630.
  • Lisainfot saab küsida haigekassast telefonil 669 6630 või e-posti teel info@haigekassa.ee.
  • Lauatelefonilt helistades on esimesed viis minutit tasuta (v.a Starmani ja Tele2 võrgust). Pärast seda tasub helistaja kõne eest kohaliku kõneminuti hinna alusel.
  • Mobiiltelefonilt helistades tasub helistaja kõne eest alates esimesest minutist telefonioperaatorite hinnakirjade alusel: Telia – 0,2278 €/min, Tele2 – 0,23 €/min, Elisa – 0,21 €/min (seisuga 1. jaanuar 2016).
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles