Ravivõimaluste võimalik halvendamine nörritas diabeediliitu

Martin Smutov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Eesti Diabeediliit avaldas nördimust, et haigekassa otsustas olulisel määral vähendada Eesti Diabeedikeskuse lepingumahtu, mis tekitab nende väitel olukorra, kus patsientidel ei ole enam võimalik külastada oma tavapärast raviasutust ja raviarsti.

«Avaldame diabeedikute nimel nördimust,» teatati oma avalduses. «Patsientidel on õiguspärane ootus saada ja jätkata ravi selle tervishoiuosutaja juures, kus ta saab või on plaaninud saada raviteenust.»

Diabeediliit tõstis esile, et kroonilise haiguse puhul on ääretult oluline arsti ja patsiendi kestev usalduslik suhe ning raviprotsessi pikaajaline järjepidevus.

Eesti Diabeedikeskus OÜ tegutseb aastast 2004 ja on väidetavalt aastate jooksul olnud raviasutusena patsientide hulgas väga hinnatud ja pakutavat teenust on peetud kvaliteetseks.

Diabeediliit väitis oma avalduses, et OÜ Glucostar, kellele haigekassa otsustas anda Eesti Diabeedikeskuse senise lepingumahu, puuduvad praegu abivajajate vastuvõtmiseks piisav personal, teenuseosutamiseks vajalikud ruumid ja ilmselgelt ka huvi patsientidega korrektselt suhelda.

Haigekassa Harju piirkonna direktor Ado Viik selgitas, et haigekassa lähtub partnerite valikul ravikindlustuse seadusega sätestatud asjaoludest ja nende alusel kehtestab haigekassa nõukogu valiku hindamise kriteeriumid.

Nii võivad valikul osaleda raviasutused, kellel on väljakuulutatud erialal ja kohas teenuse osutamise tegevusluba.

Tallinnas konkureeris endokrinoloogia eriala lepingule kaks raviasutust: Eesti Diabeedikeskuse OÜ ja GlycoStar OÜ. Maksimaalselt oli võimalik saada 60 punkti ning GlykoStar kogus 50 ja Eesti Diabeedikeskus 40 punkti.

Viiki sõnul sai Eesti Diabeedikeskus sai vähem punkte kahe mõõdiku osas. Haigekassa oli esitanud raviasutusele korduvalt kahju hüvitamise nõudeid lepingu tingimuste rikkumise tõttu ja raviasutuse arstid ei olnud läbinud pädevushindamist.

Mõlemad konkurendid jätsid kasutamata teenuse maksumuse vähendamiselt teenitavad 10 punkti.

Viiki sõnul pakkus GlycoStar soodsamat hinda ning sai Diabeedikeskusest rohkem punkte nii meditsiinilise personali pädevuse kui raviasutuse kohta esitatud nõuete osas ning seetõttu sai ta varem kogu täiendava valiku lepingumahu endale.

«Selle aasta valik tõi tervishoidu konkurentsi, mis pikemas perspektiivis on kindlustatule kasulik. Kõigil valikus osalevatel raviasutustel tuleb lepingu saamise nimel pingutada,» selgitas Viik.

Viiki sõnul on haigekassa ülesanne maksumaksja raha efektiivseim kasutamine kindlustatute hüvanguks.

«Seda sihti täidab ka valiku kaudu parimate võimalike partnerite väljaselgitamine. Diabeedikeskus oli teadlik konkurendi turule tulekust, kuid alahindas teda ja peab praegu oma patsientidele selgitama nende kaitsmata jätmist,» sõnas Viik. «Diabeedikeskusel on põhjust GlycoStari tänada, et viimane kogu mahule ei pretendeerinud.»

Viik lisas ka, et nendeni pole jõudnud infot, nagu oleks OÜ GlycoStaril probleeme patsientide vastu võtmisega.  

«Diabeediga seotud inimeste jaoks on haiguse kontrolli all hoidmine äärmiselt oluline, sellele on ka haigekassa suurt tähelepanu osutanud,» kinnitas Viik. «Koostöö raviasutustega on olnud võimalusi arvestav ja hea. Parema tuleviku nimel tuleb igal osapoolel pingutusi teha.»

Ta lisas, et kui Diabeedikeskusel käib oma patsientide teenindamine hetkel üle jõu, siis teised tegijad ja perearstid on kõik kenasti tegutsemas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles