Jamie Oliver: energiajoogi «uimas» teismelised ei saa koolis hakkama

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jamie Oliver.
Jamie Oliver. Foto: Dane Coote/The Canadian Press/PA Images/Scanpix

Tippkokk on võtnud ette uue missiooni, üritades vähendada laste ja noorte sõltuvust energiajoogist.

Jamie Oliver tõdeb, et energiajoogist saadav kofeiini hulk on lastele ja noortele liiga kõrge ning häirib keskendumisvõimet koolitunnis, kirjutab Daily Mail. Pooleliitrises pudelis võib leiduda vähemalt 100-200 milligrammi kofeiini, samas kui lastele on ohutu kofeiinikogus maksimaalselt 2,5 mg/kg kehakaalu kohta ööpäevas.

Oliver on tuntud suhkrumaksu toetajana ning õhutab nüüd inimesi, et energiajookidele võiks kehtestada vähemalt 16 aasta vanusepiirangu. Seepärast kirjutas ta Twitterisse, et inimesed saadaks sõnumeid briti terviseameti juhile palvega, et energiajoogid alla 16-aastastele keelustataks. Oliveril on Twitteris seitse miljonit jälgijat.

«Need joogid teevad lastest sõltlased – minu arvates on nende mõju sarnane isegi narkootikumidele,» põrutas Oliver. Ta eeldab, et julgelt veerand kõigist energiajoogi tarbijatest on lapsed ja noored, kes toetuvad sellele koolipäeva möödasaatmiseks.

Kui jook võib noorele hommikul tõepoolest kiire energialaksu anda ja üles äratada, siis efekt kaob üsna kiiresti, kui veresuhkur taas langeb ja kofeiini mõju väheneb. Seega möödub lõunaaeg pigem uimaselt ja noor vajab veel vähemalt üht energiajooki, et end turgutada. Kui ta tarbib energiajooki ka õhtupoole, läheb omakorda raskeks uinumine, ta on kaua üleval ja magab kehvasti. Järgmisel hommikul on noor seega jälle tujukas ja väsinud.

Sellesse tsüklisse on staarkoka arvates lihtne sattuda ning mõned õpetajadki on talle tunnistanud, et energiajoogisõltlastest lapsed ei suuda tunnis keskenduda ega kaasa teha, mistõttu on ka tunni läbiviimine raskendatud. Oliver leiab, et energiajookide turundamises on eksinud ka tootjad, kes meelitavad lapsi just värviliste ja põnevate pudelitega.

Redbulli ja Monsteri energiajooke esindavad ettevõtted Daily Mailile kommentaari ei andnud. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles