Harjumused, mis võivad kehakaalu tõsta

Külmkappi tuleks varuda täisväärtuslikku toitu, sealhulgas puu - ja köögivilju. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

FOTO: Arvo Meeks

Ülekaalulisus on maailmas suureks probleemiks. Pigem eelistatakse süüa friikartuleid ja hamburgerit kui köögivilju ja puuvilju. Normaalkaal on aga võimalik saavutada, kui toituda õigesti.

Tervislikult toitudes hoiad kontrolli all oma kehakaalu, aga mis on need harjumused, mis meie kehakaalu suurendavad?

Kehv ettevalmistus

Alati tuleks oma köögikappides hoida puu- ja köögivilju, teravilju jne, et süüa tegema hakates valmistaksid seda ikka tervislikust toorainest. Oluline on valmistada toit ise, nii tead, mida sinna sisse paned. Kõige parem oleks valmistada toidukorrad ette, et saaksid lõunad ka tööle kaasa võtta, nii hoiad end kiusatuse eest osta midagi ebatervislikku. Näiteks kui maiustused on sinu nõrkus, on hea, kui kodus leidub puuvilju, nii tarbid vähem kaloreid.

Jood liiga vähe vett

Piisavalt vett juues hoiad oma keha noorena ja ka seedesüsteemi korras. Vee joomine aitab ka siis, kui oled mures oma kehakaalu pärast. Piisavalt vett juues väheneb ka söögiisu. 

Sa ei tarbi piisavalt valku

Valgud aitavad hoida meie keha küllastunud. Oluline on tarbida lahjemaid valke, nagu muna, juust, pähklid, jogurt ja linnuliha. 

Vähene uni

Õiget kehakaalu aitab hoida ka piisav magamine. Vähene magamine ja unehäired panevad tööle ka meie näljahormoonid, nagu leptiin ja ghrelin, seetõttu tekib meil ka rahulolematus ja suureneb söögiisu, mis meid öösel külmkapi kallale ajab. 

Hommikusöögi vahelejätmine

Hommikusöögi söömine on äärmiselt oluline, kui soovid kehakaalu hoida ja säilitada. Hommikusöök paneb kohe ainevahetuse käima ja samuti keha kaloreid põletama. Hommikul süües ei ole ohtu hiljem lõunasöögiga liialdada.

Käid liiga tihti väljas söömas

USA toidu- ja ravimiameti andmetel on üks kolmandik inimese igapäevastest kalorite tarbimisest pärit toidust ja joogist, mida tarbitakse kodust eemal. Parim viis kalorite kontrolli all hoidmiseks on valmistada toit ise. Kui lähed restorani, vali menüüst kindlasti tervislikumad toidud ja uuri ka portsjoni suurust, nii väldid ülesöömist, kirjutab livestrong.