Perearsti nõuandeliinile helistamisel pane valmis paber ja pliiats

Kadri Tammepuu
, Meie Eesti toimetaja
Copy
Anonüümsest nõustamisest e-tervise portaali märki maha ei jää.
Anonüümsest nõustamisest e-tervise portaali märki maha ei jää. Foto: Peeter Lilleväli

Ärge minge külla oma eakatele lähedastele või lastega peredele, kui olete haige, ütles perearsti nõuandetelefoni 1220 teenusejuht Klarika Kallikorm-Rannamets saates «Patsiendiminutid».

Suurem nakatumine gripilaadsete viirustega on kergitanud ka perearsti nõuandeliini koormust. «Keskmiselt saabus meile tööpäeviti 600–700 kõnet, möödunud nädalavahetusel küündis kõnede arv üle tuhande ja on jätkuvalt 20-30 protsenti kõrgem,» rääkis Kallikorm-Rannamets. «Enamik helistajatest küsivad nõu teada-tuntud gripi kohta, eriti lastel, lisandunud on ka koroonaviirusega seotud mured - kas peaks välismaalt naasnuna püsima kodus ja millal tuleks helistada perearstile või kutsuda kiirabi.»

Aasta alguses käivitus nõuandetelefonil isikustatud konsultatsiooni teenus. «Isikustatud nõu saame anda vaid inimesele, kes ennast ID-kaardi või mobiili-ID-ga tuvastanud.  Kahjuks hetkel ei saa me nõustada niimoodi näiteks lapsevanemat tema lapse osas, sel juhul anname nõu nagu varem ehk anonüümselt,» selgitas Kallikorm-Rannamets. «Haigekassa tegeleb, et e-tervise portaalis ehk digiloos selleks volitatud isiku õigusega inimene saaks meilt tulevikus isikustatud nõu küsida ka oma lähedase kohta – näiteks vanem oma alaealise lapse või laps oma eaka vanema puhul.»

Anonüümsest nõustamisest e-tervise portaali märki maha ei jää. «Isikustatud konsultatsioonist saadame sissekande ka digilukku. Kui inimene nädalavahetusel haigeks jääb, siis saab edaspidi meie märge perearstile aluseks, mille järgi töövõimetusleht avada,» rääkis Kallikorm-Rannamets. Töö uue võimaluse loomiseks käib, et inimesed edaspidi nädalavahetustel vähem EMOsid ummistama saadetakse.

Enne nõuandeliini numbri valimist tasuks läbi mõelda, mis aitab nõustajal kiiremini paremat abi anda. «Külmetuse puhul võiks vahetult enne end kraadida, vererõhuhaige saab rõhu ära mõõta. Samuti võiks telefoni juurde valmis panna kõik kasutatavad ravimid, kui on vaja  täpsustada nende nimesid või koguseid. Helistajal võiks olla käepärast ka paber ja pliiats, et saadud soovitused meeles püsiksid,» loetles Kallikorm-Rannamets. «Nõustamisteenust pakume tasuta, aga lühinumbri 1220 tariif on tavalisest kallim ja maksab kuni 30 senti minuti eest. Soodsam on helistada numbrile 634 6630.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles