Koroonaviirusest tingitud stressi ja ärevuse leevendamiseks on 5 hästitoimivat lahendust

Mediteerimine, piisav uni ja treeningud on hea tervise alustalad.

FOTO: Shutterstock

Info üleküllus, sellega kaasnevad muremõtted ja hirm tuleviku ees võivad tekitada inimestes praegu suuremat ärevust. Kuidas seda praeguses olukorras kodustes tingimustes vähendada?

Mindfulness

«Stressi maandamist peab alustama enne tõsisemate sümptomite tekkimist. Seepärast tuleb luua endale lõõgastusrutiin – see aitab kehal loomulikult võidelda stressi mõjudega,» lausus maailma juhtiva lõõgastusrakenduse Synctuitioni kaasasutaja Allan Eesmaa.

Antud rakendus pakub helirännakut, mis aitab teadlaste sõnul saavutada sügava pingevaba oleku. Lõõgastunud olek parandab unekvaliteeti, üleüldist heaolu ja alandab stressitaset. Hea on see, et rakendust saab kasutada just endale sobival ajal ja kohas.

Eesti idufirma loodud Synctuition pakub kasutajale üle 13 000 erineva heli, mis on salvestatud enam kui 2000 erinevas kohas üle maailma, aidates inimestel kriisiperioodil tasuta hoolt kanda oma vaimse tervise eest. Meditatsioon ning sügav lõõgastumine aitab leevendada mitut terviseprobleemi – kroonilisest valust hingamisteede haigusteni.

Ära tarbi uudiseid üle

Kuigi Covid-19 kriisis on oluline hoida end uudistega kursis, võib spetsialistide sõnul kriisiga seotud uudiste liigne jälgimine mõjuda halvasti, tekitades stressitaseme suurenemist. Seetõttu on oluline teha meediast paus, kui tunned info üleküllust. Samuti tasub lisaks traditsioonilisele meediale pidada pausi ka sotsiaalmeediast.  

Vaadake uudiseid või sotsiaalmeediat kindlatel kellaaegadel. Lisaks on oluline tähelepanu pöörata uudise allikale – kas tegemist on usaldusväärse allika või puhtalt kuulujutuga.

Hoia ühendust

Kodus püsimine ei pea võrduma psühholoogilise isolatsiooniga. Vaatamata sellele, et oma lähedastega ei saa füüsiliselt rääkida, ei tähenda see, et suhtlemine tuleb täielikult peatada. Sõprade, pere või isegi kolleegidega rääkimine aitab vähendada isolatsiooni negatiivset mõju, mida sotsiaalne distantseerimine inimestes tekitab.

Lisaks enda heaolu eest hoolitsemisele, ära unusta oma lapse hirme. Kuna praegu liigub palju valeinfot, on oluline sellest rääkida ka oma lapsega. Võta aega, et vastata tema küsimustele ning arutleda probleemide üle.

Aktiivsuse olulisus

Ekspertide sõnul aitab trenn (ka kodustes tingimustes) või mediteerimine vabaneda ärevuse sümptomitest, kuna nõuab keskendumist, mis omakorda aitab mõistusel värskena püsida. Lisaks on see hea viis, kuidas mõtteid kriisist eemale saada.

Praegu pakuvad mitmed spordiklubid ning treenerid virtuaaltrenne, seega kasuta seda võimalust.

Ka tavaline jalutuskäik mõjub vaimsele tervisele hästi ning aitab maandada stressi. Väljas liikudes järgi aga kindlasti 2+2 reeglit.

Rutiini loomine

Päevadel ei tohiks lasta ühte sulada. Tuleb luua endale isiklik meeldiv rutiin, millest suudad kinni pidada. 

Kõik vajavad endale rutiini: nii 3-aastane kui ka 35-aastane. Hoia silm peal oma unegraafikul, kuna ärevus võib sellele halvasti mõjuda. Spetsialistide sõnul on kvaliteetne ja piisav vähemalt seitsmetunnine uni väga oluline, sest see aitab stressiga paremini toime tulla ja hoiab meid tervena.