ITK jõuab kuu lõpuks tavapärase vastuvõttude arvuni

PM Tervis
Copy
Ida-Tallinna keskhaigla silmakliinik.
Ida-Tallinna keskhaigla silmakliinik. Foto: ITK

Plaanilise raviga alustanud Ida-Tallinna keskhaigla plaanib jõuda kuu lõpuks tavapärase vastuvõttude arvuni.

Ida-Tallinna keskhaigla klienditeenindusjuht Lea Karik ütles, et haigla alustas eelmisest esmaspäevast patsientide kutsumisega reaalselt vastuvõttudele ja kui esimesel nädalal käis vastuvõttudel keskmiselt päevas 700–800 patsienti, siis juba selle nädala alguseks jõuti 1200 patsiendini päevas.

«Meie tavaline päevane vastuvõttude hulk on umbes 2000 patsienti päevas ja selle kuu lõpuks loodame jõuda tavalise normini,» ütles Karik. «Meedias ilmunud pildid pikast järjekorrast haiglaõuel võib-olla kohutasid inimesi, kuid tuleb arvestada, et vastuvõtule pääsemisega läheb natuke rohkem aega kui tavaliselt.»

Aega kulub rohkem, et tagada patsientide ja haiglatöötajate turvalisus. «Järgime terviseameti nõudeid, hoiame pikivahet ja sellest ka see järjekord – 30-meetrine järjekord võib tunduda pikk, kuid tegelikult tähendab see 15 inimest 2-meetriste vahedega.»

«See on olnud suur väljakutse kogu tervishoiule, kõigepealt töö ümber korraldada, kui patsiendid ei saa vastuvõtule kohale tulla ja nüüd uuesti vastuvõtud avada. Oleme haigla poolt püüdnud teha seda võimalikult lihtsaks patsiendile ja loomulikult ka turvaliseks – nii patsiendile kui ka haigla töötajatele,» rääkis Karik.

Pika järjekorra vältimisele saavad vastuvõtule tulijad ise kaasa aidata, kui nad ei tule liiga vara kohale.

«Kui on vastuvõtuaeg kokku lepitud näiteks kell 10.20, siis ei ole mõistlik kohale tulla kella üheksaks, sest kell üheksa on kutsutud teised patsiendid. Ei tasu arvata, et kui varem kohale tulla, siis saab ka varem vastuvõtule või saab kiiremini järjekorrast läbi – tegelikult ei saa,» rääkis Karik. «Mõistlik on tulla 20, maksimaalselt 30 minutit, aga mitte tund või paar varem.»

Koroonatesti ei tehta kõigile, kes tulevad vastuvõtule, rahustab Lea Karik.  «Meil on haigla ees kontrollpunktid, kus me õpetame patsientidele, kuidas ette panna maski, toimub kindlasti käte desinfitseerimine, mõõdame temperatuuri ja inimene täidab tervisedeklaratsiooni, milles küsime, kas patsiendil on mingeid haigussümptomeid, kas tal on olnud kokkupuuteid Covid-haigetega. Kui kõik on korras – ei ole mingeid haigussümptomeid – siis saab patsient edasi liikuda juba vastuvõtule, uuringule, laborianalüüsidele.»

Kariku sõnul on praegu vastuvõtud avatud septembri alguseni, õnneks kasutavad perearstid agaralt ka e-konsultatsioonide võimalust, mis toimusid ka kogu kriisi aja. Samuti jätkuvad osa vastuvõtte kaugvastuvõtuna telefoni teel. See on Kariku sõnul väga hea lahendus – eriarstil on võimalus kõigepealt tutvuda patsiendi terviseandmetega ja siis võtta temaga ühendust. «Siit ka palve – kui olete saanud info, et arst võtab teiega ühendust telefoni teel, siis olge palun kokkulepitud ajal telefoni läheduses. Kui aeg on kokku lepitud kella kaheksaks, siis arst helistabki kell kaheksa ja kui patsient magab sellel ajal, siis kahjuks ei saagi arst temaga rääkida ega talle tervisealast nõu anda,» ütleb klienditeenindusjuht ja soovitab enne kõnet läbi mõelda, milliseid ravimeid täpselt võetakse.

«Mõelge läbi ka see, mis küsimused teil arstile on, kui võtate näiteks mingeid  toidulisandeid, kas need sobivad ravimitega jm. Hea, kui eelnevalt on info kogutud, siis saate seda arstiga arutada.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles