Dr Margus Viigimaa räägib, millist treeningut vajab süda

Kõige sobivamad spordialad on Viigimaa sõnul kõndimine, sörkjooks, rulluisutamine, kepikõnd, ujumine ja rattasõit.

FOTO: Shutterstock

Teadlased on teinud kindlaks, et treening aitab ennetada mitut kroonilist haigust ja vaimse võimekuse vähenemist ning parandab tublisti elukvaliteeti. Põhja-Eesti regionaalhaigla südame­arst Margus Viigimaa selgitab, kuidas treenida tõhusalt ja piisavalt, kuid vältida ülepingutust ja treeninguga organismile liiga tegemist.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Kontoritööd tegevatel inimestel esineb sageli liigeseprobleeme ja -valusid, eriti ülekaalu puhul, ning sel juhul on venitamine iseäranis tähtis. Sellele järgneb treeningu põhi­osa ning ka lõpus tuleb end kindlasti venitada ja maha jahutada.

Treeningut ei tohiks lõpetada järsult, sest on tähtis, et pulsisagedus langeks rahulikult tagasi normi piiresse. Soojenduse ja lõdvestuse osa aitavad ennetada südame-veresoonkonna haiguste atakke ehk äkksurma.