Teadlased selgitavad, miks ei tohi tühja kõhuga trenni teha

Tühja kõhuga treenimine võib olla kahjulik.

FOTO: Shutterstock

Arvatakse, et tühja kõhuga treenides on võimalik kiiremini kaalust alla võtta, kuid ekspertide sõnul teeb see organismile rohkem kahju kui kasu, vahendab Medical Daily.

Mitme uuringu põhjal on kindlaks tehtud, et tühja kõhuga treenides põletab inimene tõepoolest rohkem kaloreid keharasvast, kuid teadlased hoiatavad, et sellega kaasnevad riskid. 

Inimorganism reageerib nii näljatundele kui rasvaprotsendi vähenemisele alalhoidlikult. Näljatunde ajal treenides on keha stressis ning sarnase olukorra ennetamiseks võib organismis vabaneda suuremas koguses näljahormooni. On leitud, et inimesed, kes treenivad hommikul ning jätavad hommikusöögi vahele, tarbivad päevas kokku rohkem kaloreid kui need, kes hommikuti söövad ning teevad trenni mõned tunnid hiljem.

Samuti on leitud, et kaalukaotuse käigus on oht kaotada ka lihasmassi ja seepärast on oluline regulaarselt süüa, et kehas ei aktiveeruks säästurežiim või ei vabaneks liigses koguses stressihormooni. Teadlased soovitavad enne hommikust treeningut süüa midagi kerget nagu banaani või pool võileiba. Suurema eine korral tuleks enne treenimist paar tundi oodata.