Spetsialistid reastasid parimad toiduained ärevuse leevendamiseks

Mitmed toiduained aitavad ärevusega toime tulla.

FOTO: Shutterstock

OECD andmetel on ärevus üks kõige levinumad vaimse tervise probleeme Euroopas. Pikaajaline vaimse haiguse põdemine võib vähendada inimese eluiga lausa 10–20 aastat. Seetõttu on oluline teada, millised toiduained võivad aidata organismil ärevusega paremini toime tulla, vahendab Medical Daily.

Lühiajaline ärevus võib tekitada iiveldust, pearinglust, valu rinnus ja hingamisraskusi. Pikaajaline ärevus hoiab organismi pidevas pingeseisundis. See mõjutab aju tegevust, nii et vabaneb suuremas koguses hormoone – kortisooli ja adrenaliini –, et inimene suudaks toime tulla võimaliku ohuga. Pikka aega kestev ärevus võib põhjustada kaalutõusu, seedehäireid, tähelepanuhäireid, mäluhäireid, aga ka raskemaid haigusi, nagu südamehaigused ja vähk. Samuti väheneb immuunsüsteemi võime kaitsta organismi haiguste eest.

Vaimse ja füüsilise tervise hoidmiseks tuleb iga päev süüa piisavas koguses puu- ja juurvilju, pähkleid, täisteratooteid ja valku. Vältida tasuks liigselt töödeldud toiduaineid ja alkoholi. Mitmed toiduained aitavad ärevusega paremini toime tulla ning mõjuvad organismile rahustavalt. 

  • Kakao ja tume šokolaad sisaldavad suures koguses flavonoide, mis toetavad serotoniini ehk õnnehormooni tootmist ajus. Samuti on leitud, et kakao aitab ennetada kõrget vererõhku ning parandab vereringet. 
  • Pähklid ja lõhe sisaldavad rohkelt oomega-3 rasvhappeid, mis toetavad aju tööd, parandavad mälu ning keskendumisvõimet ning mõjutavad serotoniini ja dopamiini reguleerimist. 
  • Kummelitee võib aidata leevendada unehäireid ning teadusuuringutest on selgunud, et kummel vähendab tugeva põletikku leevendava toime tõttu ka ärevuse sümptomeid. 
  • Kurkumit kasutatakse peamiselt Aasia toitudes ning selles sisalduvad antioksüdandid ja teised põletikku leevendavad ühendid aitavad ennetada mitmeid kroonilisi haigusi, sealhulgas ärevushäireid. 
  • Kõrvitsaseemnetes leidub rohkelt olulisi mineraale ja vitamiine, mis toetavad aju tööd ning aitavad immuunsüsteemil haigustekitajatega võidelda. Samuti on leitud, et seemnetes sisalduv kaalium aitab hoida vererõhu normi piires ning vähendada stressi ja pinget.