Arst selgitab, kuidas mõjutab ööund treening ja millal seda harrastada

Füüsiline aktiivsus aitab tagada hea une.

FOTO: Shutterstock

«Treening on üks parimaid teaduslikult uuritud viise oma une ja tervise parandamiseks. Lisa efekti annab treeningu regulaarsus, kuid mitte enne magamaminekut,» rääkis Medicumi ja Confido meditsiinikeskuse kopsuarst ja unearst dr Erve Sõõru ajakirjas TerviseMeeter.

«Treening võib parandada une kõiki aspekte ja seda on kasutatud ka unetuse sümptomite vähendamiseks,» kinnitas dr Sõõru. Ka üks eakate hulgas läbiviidud uuring näitas, et treenimine vähendas uinumiseks kulunud aega peaaegu poole võrra ja pikendas ööund 41 minutit. «Raske unetusega inimestele on pakkunud liikumine rohkem eeliseid kui enamik ravimeid,» märkis arst. On leitud, et treening lühendas magama jäämise aega 55 protsenti, kogu öine ärkvelolek vähenes 30 protsendi võrra ja ärevus 15 protsenti, samal ajal suurenes kogu uneaeg 18 protsendi võrra.

«Ehkki igapäevane treening on hea une võti, võib selle õhtune praktiseerimine põhjustada uneprobleeme, sest organism ei jõua end une saabumiseks häälestada. Treening stimuleerib erksust ja hormoone nagu epinefriin ja adrenaliin. Leidub ka uuringuid, mis õhtuse treeningu negatiivset mõju selgelt välja ei too, seega sõltub see konkreetselt inimesest. Kokkuvõttes saaksin öelda, et regulaarne treenimine päevavalguse käes on üks paremaid viise, kuidas tagada hea uni,» sõnas Sõõru.