R, 25.09.2020

Eksperdid selgitavad, milline trenn aitab kõige enam kaalu kaotada

Trenn aitab kehal hoida koroonaviirust vaos.

FOTO: Shutterstock

Regulaarne füüsiline aktiivsus aitab säilitada vaimset ja füüsilist tervist, ennetada mitmeid kroonilisi haiguseid ning säilitada normaalkaalu. Eksperdid selgitavad, kuidas peaks treenima, et võimalikult kiiresti kaalu kaotada, vahendab Medical Daily.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Üldiselt soovitatakse inimestel leida endale sobiv ja meelepärane trenn, millega regulaarselt tegelemine ei oleks kohustus, vaid nauding. Kui aga inimese peamine eesmärk on kaotada kaalu, tuleb arvesse võtta erinevate treeningute mõju seedimisele, energiakulule ja kehakaalule.

Kardiotrenn põletab rohkelt kaloreid, kuid eriti tõhus on see siis, kui kardiot kombineerida jõutrenniga. Kardiotrenn aitab säilitada südame ja veresoonkonna tervist ning see peaks olema regulaarne osa iga inimese treeningkavas.

Kaks tõhusamat viisi vastupidavustrenniks on intervalltreening ja ühtlane kardiotrenn.

Raskustega treenimine on samuti tõhus viis lisakilodest vabanemiseks. Raskustega treenides suureneb lihaste osakaal ning väheneb rasvaprotsent, sest lihasmassi kasv põletab rohkelt kaloreid. Tänu sellele kiireneb seedimine ning mida suurem on inimese lihasmass, seda rohkem kaloreid ta päeva jooksul kulutab. Raskustega treenimine aitab säilitada luutihedust, vähendab vigastuste ning kukkumiste riski ning toetab liigeste tervist ka kõrgemas eas. Samuti on leitud, et raskustega treenimisel on oluline mõju aju tervisele ning närvirakkude tootmisele.