Viis sammu, kuidas süü- ja häbitundega töötada

Süüd tuntakse siis, kui rikutakse endale olulisi reegleid või ei elata endale kehtestatud põhimõtete ja standardite järgi.

FOTO: Shutterstock

Süü- ja häbitunde tundmine millegi valesti tegemise järel on vajalik vastutuse võtmiseks. Nendest tunnetest üle saamiseks tuleb hinnata oma tegude tõsidust, kaaluda isiklikku vastutust, murda vaikus, heastada põhjustatud kahjud ning endale andestada. Sageli piisab vaid paarist sammust.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Süüd tuntakse siis, kui rikutakse endale olulisi reegleid või ei elata endale kehtestatud põhimõtete ja standardite järgi. Taolistele tunnetele viitavad mõtted, et oleks pidanud teisiti käituma. Nendel hetkedel mõistame enda üle kohut, sest oleme midagi valesti teinud. 

Häbitundega lisandub väga negatiivne minapilt ja soov asja saladuses hoida kartuses, mida teisest sellest arvata võivad. Häbi allika varjamine närib inimest seestpoolt. Selleks võib olla perekonnasaladus nagu alkoholism, seksuaalne kuritarvitamine, abort, pankrot või ühiskonnas aktsepteerimatu käitumine.