Kõnerobot on koroonahaigetega koos viibinud inimestele teinud üle 800 kõne

PM Tervis
Copy
Esialgu helistab kõnerobot siiski vaid lähikontaktsetele, haigestunud inimestele jätkavad helistamist endiselt inimesed, kes saavad koheselt vastata tekkinud küsimustele.
Esialgu helistab kõnerobot siiski vaid lähikontaktsetele, haigestunud inimestele jätkavad helistamist endiselt inimesed, kes saavad koheselt vastata tekkinud küsimustele. Foto: Shutterstock

Eelmisel nädalal Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse (TEHIK) poolt loodud kõnerobot on koroonadetektiivide eest teinud üle 800 kõne, mis on aidanud kokku hoida sadu töötunde.

Terviseameti põhja regionaalosakonna juhataja Ester Öpiku sõnul teeb kõnerobot alates tänasest ka kontrollkõnesid, kus uurib, kas nädala eest hoiatuse saanud inimesel on tekkinud koroonaviiruse sümptomid. «Kui inimene tunneb end halvasti, siis palutakse tal kohe oma perearstiga ühendust võtta,» selgitas Öpik ning lisas, et kui teavituse- ja kontrollimisega aitab neid kõnerobot, siis päriselt haigestunud inimesega suhtlevad endiselt terviseameti inimesed.

TEHIKu direktori Katrin Reinholdi sõnul on roboti kõne tabamusprotsent 80, mis näitab, et valdav osa inimestest kuulab neile antud soovitused lõpuni – seda nii eesti, vene kui ka inglise keeles. Täna tegutseb kõnerobot terviseameti põhja regioonis. «TEHIKul on valmisolek teenuse laiendamiseks ka teistesse maakondadesse kui see peaks vajalikuks osutuma,» kinnitas Reinhold. Ta lisas, et töömahu suurenemisel võib automatiseeritud lahendusest mujalgi abi olla.

Kõnerobot loodi aitamaks terviseameti töötajaid, sest eelmisel nädalal kasvas järsult inimeste arv, kellega oli vaja luua esmane kontakt – läbi tuli helistada üle 500 inimese, kuid neist igaühega rääkimine võttis aega vähemalt 15 minutit. Siin tuligi appi TEHIKu loodud kõnerobot.

Selleks, et inimene roboti kõnest ära ei ehmataks, saab ta esmalt vastava sisuga SMS-i. 10-15 minutit hiljem järgneb sellele kõne, kus teavitatakse, et tema ise või tema hoolealune on olnud Covid-19 positiivse inimesega lähikontaktis ning talle antakse edasised käitumisjuhised. Kui inimene kõnele ei vasta, teeb robot veel 2-3 korduskõnet ning nendega, kellega ka siis kontakti ei saa, suhtleb edasi juba politsei- ja piirivalveamet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles